Arga tomten

Publicerat: 2012-12-13 Kl: 23:49:27 | I kategori: Vardag

Jag har en tomte i vardagsrummet som ser ganska elak ut. Jag pratar nu inte om min han som inte får nämnas utan om en plasttomte. Eller ja - ansiktet är i plast men kroppen i tyg. Hans lykta är dock av trä. Jag har ett litet problem med honom. Han ser så förbannat arg och ilsken ut. Det är lite psykopat-som-rymt-från-psyket i hans blick.
 
På kvällarna när jag sitter ensam i vardagsrummet tror jag ibland att han ska hoppa ner från tv bänken och springa fram till soffan och skälla ut mig. Och när han skällt ut mig skulle han lika gärna kunna börja hacka mig i småbitar och äta mina tår som snacks.
 
Undra vem som är psykotisk. Tomten eller jag?
 
(Har jag sagt att jag hade dockögonfobi när jag var liten? Mamma fick till och med flytta ut mina porslinsdockor från mitt rum..) Men jag har inte hjärta att låta honom ligga nere i en kartong under julen. Jag har vuxit upp med honom på julen, han är ju alltid med.
 
Är det ok att sätta en liten påse över huvudet på arga tomten eller får jag inga juleklappar då?
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0