En dålig dag..

Publicerat: 2012-12-04 Kl: 11:48:00 | I kategori: Vardag

Min dag har inte börjat någe vidare. Flora har haft jätteont i magen hela natten och skrikit sig röd merparten av alla nattetimmar. På det ringer klockan tidigt för det tar tid att få iväg tre ungar till skolan ska ni veta. Frukost ska intas, väskor ska packas med frukt, extrakläder, läxor och simskolekläder. Killarna bråkar med varandra som vanligt och vill inte alls det jag vill. Allt tar T I D! (Det är tufft att ha en sexåring, absolut den värsta åldern hittills...)
 
Jag började baka min suveränt goda blåbärspaj men det skek sig det oxå. Formen läckte ut i hela ugnen och där står jag som en dumdum och kan inte göra nåt åt det. Osen pyrde i hela förbannade huset. Det är skitkallt ute och bilen vill inte starta. Jag hade kunnat bli skitförbannad och hata den här dagen mest av allt MEN jag väljer att klistra på ett leende.
 
Det är bara du själv som kan välja hur den fortsatta dagen blir! Det finns inga skitdagar, det är du som väljer att göra den till skit bara för att nåt går åt helskotta.
 
Hur trött och grinig jag än känner mig så tänker jag älska den här dagen.
 
Jag väljer själv att det här ska bli en bra dag!
Kommentarer
Postat av: Johanna

Du ska se att blåbärspajen minsann kommer smaka gott :D

Jag ska provbaka ett av dina recept ikväll inför födelsedagen, nämligen trippelchoklad drömmen :D Ska bli spännande.

Hoppas dagen vänder för dig snart & att kvällen blir bättre :D

2012-12-04 @ 13:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0