Jag vill hylla vår fantastiska skola!

Publicerat: 2012-12-04 Kl: 22:15:00 | I kategori: Vardag

Ikväll har jag och barnen varit på julöppethus på barnens skolan. Vi serverades glögg, skönsång från förskoleklassen, Luciatåg och gófika. På övervåningen var det full fart med pysslandet. Det var lotteri och supertrevlig/mysig stämning. Jag är så otroligt glad över vår skola, den är helt fantastisk. Lärarna likaså!! 
 
I Melkers klass är dom 8 barn och sammanlagt finns det ca 60 elever på skolan. Varje morgon börjar barnen med att gå en bana i skogen på ca 1 km = frisk luft och motion. Jag kan inte säga annat än att vår byskola måste vara den bästa i Sverige. Det är mer än bara en skola, det är gemenskap! Händer någonting tokigt ringer de alltid hem och berättar. Mobbing tas det hårt på och det är total nolltolerans mot det.
 
Jag vill även passa på att hylla "våra" busschaufförer som kör det finaste vi har varje morgon och efter skolslut.  Killarna kommer ofta hem glada och pratar om de trevliga människorna som kör dem. Varje fredag ser de extra mycket fram emot då det alltid spelas diskomusik. Veckans höjdpunkt! :)
 
Jag säger bara bevara byskolorna!
 
 
Kommentarer
Postat av: Anna

Visst är den underbar!:))

2012-12-04 @ 22:31:56
URL: http://trissmamman.blogg.se
Postat av: Andrea

Låter för bra för att vara sant :) Nolltolerans mot mobbing borde vara en självklarhet på allå skolor. Kramen

2012-12-05 @ 08:00:25
Postat av: Frida

Morkarla skola är kanonbra! Jag gick där när jag var lite och trivdes jättebra. Deras julpysselkväll med lucia är alltid så mysig :)

2012-12-05 @ 18:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0