Det slutar inte snöa..

Publicerat: 2012-11-30 Kl: 09:52:00 | I kategori: Vardag

Det snöade hela dagen igår och snön vräker fortfarande ner. Ungarna är helt extas och hunden plöjer som en plog. Själv känner jag mig lycklig..för andras skull. Jag gnäller inte, jag klagar inte MEN jag gillar inte riktigt snö. Inte ett dug faktiskt! Jag fryser när det inte är 24 grader inne så ni kan bara tänka er.
 
Det är kallt, det är blött och jävligt. Det sitter vantar och mössor på varenda element och det blir pölar och blöta golv. Vagnen känns som en i 500 kg klassen när jag kämpar mig fram. Sminket rinner och den plattångsberoende Lina får ett hår som påminner om en viss 80-tals frisyr. Jag pustar frustar och snorar. I´m not sexy and I know it!
 
Good for you som gillar snö!
 
Dock så hoppas jag verkligen att den kommer ligga kvar ett tag, tills efter nyår ungefär. Vi får ju finfrämmande från England efter jul och dom har aldrig sett "riktig" snö. Hon har en dröm om att bygga en stor snögubbe.
 
Jag tycker om att se när snön faller utanför fönstret när jag sitter i min varma soffa och dricker te, men det skulle oxå fungera med en snö-dvdfilm.  Ni vet såna där filmer som det finns med akvariefiskar och sprakande brasor..
Kommentarer
Postat av: Johanna

Åhhh... lite avundsjuk är jag iaf,. Här i Göteborg har vi yttepyttepytteminimini lite snö (?!) som ligger på backen men annars är det tomt på det :( Hade gärna önskat lite snö av er, dock har vi minus grader ute iaf så kanske kanske det snart kan falla någon flinga? :D Hoppas ni får upp värmen snart iaf!

Svar: Idag har vi hela -16C men inget mer snö. Vi har fåt över 50 cm så det räcker nu tycker jag! Hoppas allt är bra med dig/er! Kram
dromfrun.blogg.se

2012-11-30 @ 11:46:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0