Känns det igen?

Publicerat: 2012-11-15 Kl: 11:35:00 | I kategori: Tankar

Alla ni som känner igen det här räcker upp en hand!
 
- Vad du är fin i håret! - ähh, det är ju så slitet/har inte borstat det/ser ut som ett skatbo/har en förjävlig utväxt..
 
- Oj vilken fin tröja! - den här?! den som är så gammal..
 
- Vad fint sminkad du är! - ähh, jag har bara kletat på det..
 
- Fan vad du är snygg! - jag? du är fan blind/dum/har dålig smak/grovt synfel..
 
- Vilken härlig personlighet du har! - ähh, jag är ju bara jag..
 
HUR SVÅRT ska det vara för oss att ta emot en fin kommenar och komplimang? Är det nåt särskilt för just oss svenska kvinnor eller är alla tjejer i världen lika dumma? En positiv komplimang går in i ena örat och ut i det andra. Han som inte får nämnas ledsnade rejält på mig. Han sa: "Hur roligt tror du att det är att ge dig en komplimang när du bara viftar bort det?
 
Jag är jättebra på att ge komplimanger men skitkass på att ta emot. Jag viftar bort det som ingenting..
 
Säger någon istället att jag ser trött ut, inte passar så bra i just den färgen på tröjan, var finare i en annan frisyr osv. sugs det in som en kall öl en varm sommardag. Dessutom fastnar orden ganska hårt.
 
Jag är bra smart ibland men när jag får fina kommentarer är jag oerhört knäpp. Jag lovar och svär på att jag ska bli bättre på den punkten! Det tycker jag att ni oxå ska bli.
Kommentarer
Postat av: Ellen

Tror att vi svenskar överlag är dåliga på att ta komplimanger, och även fast man viftar bort dom så tror jag ändå att många tar åt sig av orden! Tycker dock att det viktigaste är att få bekräftelsen från sig själv, så länge man inte är en supermodell så kommer det alltid finnas folk som inte tycker att man e snygg, man får försöka acceptera det och fokusera på dom komplimanger man får och bygga upp sig själv Inifrån. Det jag många ggr sett är också att folk ger komplimanger till andra för att dom har sånt bekräftelsebehov själva, och därmed blir väldigt falska.. Nu syftar inte jag på dig i den här texten, tycker att du både är en fin tjej och att du verkar ha ett stort hjärta! Men blir ibland fundersam på tjejer som lägger ut bilder på sig själv var och varannan dag och sen gnäller över dåligt självförtroende, en människa som själv inte gillar sitt ansikte vågar heller inte visa det i onödan. Ha en toppendag och intala dig själv att du faktiskt duger, precis som du är! /Ellen

2012-11-15 @ 16:38:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0