Svärburkspengarna går till..

Publicerat: 2012-11-20 Kl: 09:47:30 | I kategori: Tankar

Idag ställs den nya svärburken på bänken i vårat hem. Det är Elliot som så gärna vill att vi ska införa det här i hemmet. Nu är det slut på fan, jävlar, helvete och skit. Med en prepubertal 11 åring kan det bli spännande... Jag är tyvärr väldigt duktig på att säga dom orden när jag gör mig illa eller tappar nåt vilket händer då och då.
 
Men vad ska vi göra med pengarna sen då? undrade Elliot. Vi vill inte lägga dom i någon bössa på byn för man vet aldrig var dom hamnar. Vi bestämde oss därför att samla burken full och sedan åka till en leksaksaffär och köpa leksaker. Dessa kommer vi personligen lämna till Akademiska sjukhusets lekterapi för cancersjuka barn.
 
Jag är så otroligt stolt över min 8 årings tänkande. Han har ett hjärta av guld och tänker sällan på sig själv!
 
Det vore jätteroligt om fler skulle vilja haka på vår idé och kanske samla burkarna tillsammans för att på så sätt kunna köpa mer leksaker samtidigt att överlämna. Vad säger ni, är ni på?
Kommentarer
Postat av: Mia Svensson

Fantastisk idé, underbara unge!! Vi hakar utan tvekan...får jag inte familjen med mig får jag väl köra själv (tyvärr skulle jag nog kunna fylla burken själv...en ganska stor en)! Tidsperspektiv? Kramar!

2012-11-20 @ 11:22:10
Postat av: Frida!

Åh, han är så jävla go (ops, en slant i svärburken för min del).

Jag skulle SÅ gärna vilja haka på, men här hemma känns det inte som att svärburkspengar fungerar. Men det kanske finns något annat sätt?

Kram <3

2012-11-20 @ 12:36:02
URL: http://www.fridaviktorias.se
Postat av: Anna

Fina killen då, jag hakar gärna på:) hur är upplägget med böteskostnad per svordom? Så jag vet hur fattig jag kommer bli:))

2012-11-22 @ 22:47:16
URL: http://trissmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0