Vikthysterin som råder..

Publicerat: 2012-11-13 Kl: 09:28:58 | I kategori: Tankar

Jag påverkas otroligt mycket av reklam, tidningsannonser, kataloger m.m. Även otroligt mycket av vad folk skriver på forum (sånt som "rör" mig), det är väl en svaghet jag har. Just det här med vikthysterin som råder överallt tycker jag är skitjobbigt.
 
Jag är precis nybliven mamma med en liten dotter på snart 6 veckor men ändå så känner jag av pressen att jag måste bli smal NU. Jag har tappat alla gravkilon + ca 1,5kg till men jag är iallafall inte nöjd. Någonstans är jag rätt blåst oxå då jag i min hjärna tror att jag ska kunna se ut som en sextonåring i kroppen. Jag har fött 4 barn och det sätter sina spår. Det ska det väl göra?
 
Dagligen läser jag meningar som:
 
 " Nu har jag gått ner x kg sen förra veckan"
" Efter 2 veckor kommer jag i mina gamla jeans"
osv.
 
Det stressar mig. Brutalt mycket!
(här om dagen såg jag en maskeradsida där stl M/40 låg under "storla storlekar?!?!?!)
 
Efter 1 års KBT så är min självkänsla snäppet bättre men långt ifrån bra. Jag tror att jag ska bli lyckligare bara för att jag är smal. Så puckat och jag är medveten om det! Jag ser absolut inte så på andra, det finns så mycket vackra människor överallt i alla storlekar. Jag försöker verkligen att fokusera på att må bra men med så mycket  påverkan utifrån samhället och en lite knakande självkänsla så går det så där...dessutom gillar jag fika och tycker mindre om träning - dålig kombination ;)
 
Men heey, gå ner 2kg kan jag oxå göra om jag inte varit på toa på några dagar.
Och komma i sina gamla jeans - använder inte alla jeansleggings med resår i midjan nu för tiden?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0