Inte som det ska vara..

Publicerat: 2012-09-24 Kl: 22:45:44 | I kategori: Tankar

Jag sitter här i soffan med tårar i mina ögon och en klump i magen. Hur jag än försöker att tänka att känslan snart kommer försvinna så känns det inte riktigt så. Det har väl varit så här mer eller mindre hela mitt liv. Jag vill inte gå in på det allt för djupt då det här är ett mycket känsligt ämne för mig men jag känner att jag måste få skriva av mig.
 
I merparten av mitt liv har jag känt mig bortvald av min pappa. Jag har väl lärt mig att leva med det men det är en sak som jag allt för ofta tänker på, än mer sen jag själv fick barn. Jag kan i min värld inte förstå att man kan göra så?! Jag har tre bröder på pappas sida och jag vet ju hur de har det och vad dom får. De har en pappa som ställer upp för dem, tar med dom på saker - ja han engagerar sig i deras liv. Det har jag aldrig känt att han gjort för mig.
 
Som sagt, jag har lärt mig att leva med det även fast jag många gånger känner mig otroligt ledsen och avundsjuk. Min omgivning reagerar på att jag krampaktigt håller mig fast och fortfarande trots mina 29 år längtar och tror att han ska ändra på sig.
 
Det som jag ikväll känner mig så jävla ledsen över är att han helt glömt bort sitt barnbarns födelsedag. Inte ens ett mess eller samtal. För min del är väl skit samma men att höra ens barn bli besviket för att han inte hört av sig - det gör ONT! Vad ska han skylla på den här gången? Veden? Fiskeresa?
 
En förälder är alltid en förälder men när får man säga stopp? Ikväll ville jag bara ringa upp honom och skrika ur mig all skit jag samlat på mig under alla år men nej. Jag hoppas att han en dag kommer inse vad han missat. 3 (snart 4) fantastiska barnbarn och en dotter som så gärna skulle vilja ha en bra relation till sin far.
Kommentarer
Postat av: Jenny J

Hej Lina!
Preciiis så där har jag haft det,mig har min pappa givit pengar hela min uppväxt som nån slags "kompensation" för att han inte tagit hand om mig som en pappa borde. I somras innan Frejsan fyllde så ringde han och ville komma på söndan istället för lördan när kalaset skulle vara och jag frågade om varför inte min styvmor och lillebror skulle komma med,svaret va"nej,dom tycker ni är så läskiga" (det har varit små duster mellan pappa och min faster och jag har varit "huvudämnet" så att säga).
Aja,tänkte jag,skrev ut något på fejjan (såklart) om att jag va ledsen över vad en person sagt till mig och att det är andras förlust att dom inte vill träffa Freja.
Det kommenterade min pappa från min lillebrors facebook med "Tack.Mvh pappa" ... Sen dess har vi inte haft nån kontakt och ska jag vara ärlig saknar jag bara hans pengar!
Hoppas du mår bättre snart Lina,du är en superhärlig människa och förtjänar leva därefter med <3 Kram Jenny J

Svar: Jag blir bara så oerhört ledsen och påverkas väl extra just vid högtider/födelsedagar. Självklart undrar jag varför. Jag som för det mesta säger vad jag tycker/försöker vara stark kan göra det till alla utom honom. Varför vet jag inte. Just nu är jag bara arg, oerhört jävla arg!
dromfrun.blogg.se

2012-09-24 @ 23:13:49
Postat av: Magda

Fast egentligen... Hur mycket pappa är han då? Robban är ju 100 ggr mer pappa än vad han nånsin kommer vara! Puss hjärtat!

2012-09-24 @ 23:19:05
Postat av: Hanna

usch, det här låter verkligen jätte jobbigt! =( Magnus har en liknande relation (eller icke relation) med sin mamma, men han "bryr sig inte" (säger han iaf. men innerst inne kanske han gör det ändå?) utan säger att det är hennes förlust och inte våran. Hon har träffat Neo en handfull gånger sedan han föddes och då är det på kusinernas kalas eller dop... För dem bryr hon sig minsann om! Suck!

Hoppas att din pappa vaknar upp en dag och inser sitt stora misstag. Eller kanske han läser din blogg??

Kramar om!!

2012-09-25 @ 13:32:44
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0