Inbrottsförsök

Publicerat: 2013-02-06 Kl: 11:32:00 | I kategori: Vardag

3:e gånge gillt sägs det, men inte lyckades de den här gången heller!
 
Första gången de var här skrämde Elias iväg dem tack vare en mardröm. Han gick upp och la sig i soffan. När han tände lampan i vardagsrummet såg han 4 män stå utanför på gatan men de avlägsnade sig snabbt. Den natten blev 3 motorcyklar stulna på orten. 
 
Den andra gången hade vi påhälsning, den 7/12 stal de alla killarnas uteleksaker (läs om det här och här!). Den här gången var det tack vare mig och han som inte får nämnas snabba agerande som gjorde att de nu sitter inspärrade. Jag låg och ammade Flora när jag hörde ett ljud. Ibörjan trodde jag att det var vinden men efter 2 dova dunkanden till så gick min puls i taket. Jag sa åt han som inte får nämnas att någon var i garaget.
 
Han har gjort illa sig förra veckan och haltar illa men han for upp och "sprang" ut i kallingar och med snöskyffeln i högsta hugg. Mycket riktigt, 3 män avlägsnade sig snabbt från garaget och Olle for in och ringde 112. Hade han varit hel hade dessa människor fått springa tills de stupade...
 
Polisen som åkte från Uppsala ringde och berättade att de stoppat en blå Mercedes med skåp. I bilen fanns det handskar och verktyg. De var fast! Polisen skickade hit en hundförare med spårhund och försökte spåra vilket håll de kommit ifrån, tyvärr gav det ingenting. På morgonen efter kom tekniker hit och gjorde avgjutningar på fönstret de försökt att bryta upp.
 
Det läskiga med det här är att det är så utstuderat. De vet att han som inte får nämnas har det han har i garaget. De vet var vi bor och är inställda på en sak. Åklagaren ville släppa dessa män i "brist på bevis". Vi har inte sett deras ansikten eller bilen. Det är så jävla sjukt! Polisen ringde igår kväll och berättade att dessa skithuvuden nu sitter häktade. Tillvägagångssättet är det samma som sist de stal motorcyklar.
 
3 gånger har de alltså varit här bara den här vintern. Tror ni jag känner mig trygg i mitt hem? Tror ni jag sovet gott om nätterna? Ska jag vara ärlig så är jag fruktansvärt rädd! Rädd över att det kommer gå steget längre nästa gång...
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Hanna Of Sweden

men hjääälp va läskigt!! :(

Svar: Ja det var shitty scary! :(Inatt har jag knappt sovit en blund igen..
dromfrun.blogg.se

2013-02-06 @ 22:15:31
URL: http://hannaofsweden.se/
Postat av: Weronica

Vilka jävla skitstövlar. Jag fattar inte att man inte kan låta andras saker vara. Man kan fundera på hur dessa människor blivit uppfostrade och om dom tycker att det är okey att någon skulle komma och ta deras saker.

Hoppas dom åker fast - ordentligt så ni kan få ro i ert eget hem

Svar: Dessa män är från baltikum och är väl troligtvis uppfostrade med att ditt är mitt, det är väl deras överlevnad?! Jag tycker inte om fördomar men just nu är jag jäkligt hatisk!
Jag hoppas oxå att de får det de förtjänar. Inlåsta bakom lås och bom och utvisning från sverige! Jag kan inte sova av rädsla fast jag vet att de sitter inne. Fyyy... :(
dromfrun.blogg.se

2013-02-07 @ 09:51:43
URL: http://ourperfectlife.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0