Sockerknarkaren

Publicerat: 2013-02-07 Kl: 19:56:14 | I kategori: Vardag

Hej, jag heter Lina och jag är en sockerknarkare.
 
Varje gång jag säger: jag ska inte äta godis slutar det alltid med att jag äter ännu mera socker. Det ligger någon slags förbannelse över dessa ord!
 
Jag erkänner - jag är verkligen en sockerjunkie. Jag äter nåt sött varje dag! Har jag inte godis hemma bakar jag, kan jag inte baka äter jag banan, finns det inte banan äter jag russin, jag har inte ett skit hemma pressar jag ut extra mycket honung i mitt te.
 
Jag anser att jag förtjänar att äta godis när jag är ledsen/arg/ensam, som en liten tröst. Det som händer är att jag trycker i mig karameller, börjar må illa, får lite ångest över vad jag har gjort, bannar mig själv och tänker sen: meh va fan - har jag ätit en massa godis kan jag ta några till. Jag börjar med det godisfria i morgon.
 
Hur i helskotta ska jag bli av med mitt sockerberoende? Jag har ju gått ner alla gravkilon + några till, jag vill inte gå upp i vikt! När jag går upp i vikt samlas nämligen allt precis under naveln. Jag behöver hjälp! Kom med tips, hur har ni gjort? Jag nåste komma ifrån mitt HCHF (high carb high fat) beroende. HJÄLP!
 
Ps! Tugga tuggummi och dricka vatten hjälper inte ett dugg och skippa snacket om att "ta en morot istället".
Morot? Sen när smakade en morot Marabou?
Kommentarer
Postat av: Magda

Trötthet är boven, I swear! Så länge du inte får sova ordentligt kommer du aldrig kunna få bukt på sockersuget! Puss

2013-02-07 @ 22:30:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0