Att leva med depression och hjärnspöken del 1.

Publicerat: 2013-01-30 Kl: 09:08:00 | I kategori: Depression

Ni som följt min blogg tidigare vet ju att jag försvann pga min “sjukdom”. Hur illa det varit vet egentligen inte många. Jag är väldigt duktig på att visa upp en stark fasad medans det invändigt är kaos.

 

Anledningen till att jag tar upp det här är för att jag vill dela med mig av mina erfarenheter och hjälpa andra. Det är fler än vad man tror som mår riktigt dåligt! Det jag kommer att beskriva är ju självklart min egen erfarenhet och vad jag har varit med om men alla har vi självklart olika symtom och tankar.

 

För min del så började det här för länge sen. Jag har alltid varit en mycket utseendefixerad person som bryr mig otroligt mycket om hur jag ser ut. Jag har kunnat byta kläder 3-4 gånger innan jag ens åker och jobbar. Jag skulle aldrig åka till jobbet eller till affären osminkad. En annan (stor) del är vikten. Jag har pendlat mycket i vikt och bitvis har jag kräkts upp det jag äter. Jag vet att jag har ett stört beteende till mat! Det har gjort att jag står på vågen ibland flera gånger om dagen.Men det spelade aldrig någon roll vad jag vägde för jag var aldrig nöjd.

 

Utöver all utseendenoja så är jag även en kontrollmänniska. Jag vill och försöker ha koll på allt. Jag kan få panik när en av pojkarnas vantar är borta och jag inte hittar den, jag kan inte slappna av förrän den kommer tillrätta. Inre kaos. Barnens leksaker har legat i storleksordning, böcker i färgordning – typ allt har sin plats och m å s t e stå där och ingen annan stans. Jag vill vara den snygga, perfekta frun som alltid ställer upp, ser snygg ut, har ett perfekt hem, perfekta barn m.m m.m.

 

Det fungerade aldrig. År efter år försökte jag men nådde aldrig mitt eget mål. Vad andra säger i en sån här situation spelar aldrig någon roll för jag trodde inte ett skit på vad någon sa.

 

Tillslut smällde det bara till en dag. Jag minns det väldigt väl. Dagen efter mammabloggalan kollapsade jag och minns knappt hur jag kom hem från hotellet. Det var på söndagen, på måndagen la jag mig på operationsbordet och stoppade in silikon i brösten.

 

[fortsättning följer...]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0