Det här med ensamtid..

Publicerat: 2013-05-25 Kl: 15:19:00 | I kategori: Vardag

Jag tror inte att de som själva inte har barn förstår hur lite tid man har som småbarnsförälder. Ensamtid för mig är att säga att jag behöver skita, låsa in mig på toan men i själva fallet sitta och surfar på mobilen.
 
Nej, jag har inte skaffat barn för att få ensamtid men som förälder måste man få andas!
 
Tex. Jag har inte sovit en hel natt på 1 år och 2 månader. Dessutom har jag inte varit ensam i över 1 timme på snart 8 månader. Det ger en lite perspektiv på hur det är.
 
Ännu ett exempel:
 
Jag köper en tidning för att få lägga mig i sängen och läsa lite kändisskvaller.
Vad händer? Jo..
 
1. Hunden kommer och hoppar upp.
2. Mest troligt följer katten med.
3. Ett av barnen letar efter hunden, kommer in i sovrummet, frågar vad jag gör och lägger sig ner bredvid mig. Mest troligt kommer det ställas 1000 frågor om vem det är i tidningen, vad de gör och varför de ser ut som de gör.
4. Nästa barn blir oerhört nyfiken på vad vi gör och kommer och lägger sig.
5. Flora vaknar, jag lyfter över henne till mig. Hennes mål är då att slita tidningen ur mina händer.
6. Han som inte får nämnas blir plötsligt jättetrött och måste komma och lägga sig
7. Det sista stackars barnet känner sig ensamt och kommer och tränger ner sig i sängen.
 
Där ligger vi 2 vuxna, 4 barn, 1 hund och 1 katt. Tidningen är förmodligen sönderriven innan jag ens fått läsa blad 3. Dessutom ligger förmodligen barnen och låss samtidigt som maken tittar på crossfilm med hög volym på telefonen.
 
Ljuva ensamtid.
Kommentarer
Postat av: Lina & Neo

Du skriver så himla bra och du är inte ensam om detta. En mammas verklighet haha

Vi borde ta oss egentid en hel kväll o bara njuta. Ett gäng morsor??:)

2013-05-25 @ 22:30:01
URL: http://varanlycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0