Inlagd på sjukhus.

Publicerat: 2013-09-18 Kl: 06:28:13 | I kategori: Tankar

Så. Igår vid 05 tiden vaknade jag av en kraftig smärta i buken. Allt var centrerat till höger sida och jag förstod nog ganska snabbt vad det var. Det gjorde verkligen ont men eftersom jag tycker sjukhus är otroligt obehagligt valde jag att avvakta. Jag tempade mig en gång i timmen men i början var det lugnt. Sen började den stiga.

Magvärken började sprida sig mot navel och då förstod jag att det var dags att åka in, blindtarmen är inte att leka med.. Väl framme på akuten gick det undan. Efter 15 min hade jag sjukhusskjorta och nål i handen. Läkaren kom och klämde på magen och tro mig om jag säger att jag ville ge honom en smäll.. Jag fick ta prover och resultatet var inte bra.

Jag fick åka upp till gyn för att utesluta cystor och liknande. De hittade ingenting och la då in mig på avdelning. Konstigt nog hamnade jag på urologen men det för att kirurgen inte hade platser. Jag klagar inte, sängen har tempurmadrass och min rumsgranne är supergullig. Dock ville jag trycka kudden över ansiktet på henne inatt då hon snarkade och bad om ursäkt om vartannat. Fler prover togs och de visade att min sänka höjts ytterligare.

Natten har inte varit rolig. Dels för att jag inte tycker om att sova hemifrån och dels för att de sprungit in och tagit blodtryck, temp mm varannan timme. Tydligen hade en kirurgläkare varit in kl 03 och klämt på min mage när jag sov, känns himla olustigt.

Nu ligger jag här och vet inte vad som kommer hända. Magen känns snäppet bättre och jag vill åka hem! Jag har inte ätit eller druckit på 1 1/2 dygn, 3 påsar dropp är det jag fått. All personal jag träffat har verkligen varit otroligt professionell.

Jag vill gärna tro att jag klarar mig från operation och får komma hem idag. Fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0