Slarv med maten...

Publicerat: 2012-11-19 Kl: 20:41:00 | I kategori: Vardag

Ikväll har jag varit med om någonting otroligt skrämmande och smärtsamt. Jag har upplevt min första riktiga migränattack. Jag har slarvat med maten idag och bara ätit en skål yoghurt till frukost på hela dagen. Jag har inte gjort det med flit utan tiden rinner bara iväg och jag har fullt upp med annat. Vid 15 tiden kände jag en lätt huvudvärk på ena sidan av skallen och nån timme senare brakade helvetet loss.
 
Jag fick uppleva huvudvärken från helvetet! Jag förstår inte hur ni med återkommande migrän klarar av det!?!? Jag tog alvedon och ipren men det var som att äta luft, det hjälpte inte ett dugg. Jag ringde i ren panik till mamma och storgrinade, jag trodde att ett kärl i huvudet var på väg att brista, jag trodde att jag skulle dö. (min rädsla för hjärnblödning är enorm med tanke på att mormor gick bort av just det i juni). Jag ringde till akuten och frågade vad jag skulle göra, smärtan var fruktansvärd! Jag blev tipsad om Citodon eller Treo (har aldrig tagit en treo i hela mitt liv). Flora grät och ville bara snutta och jag klarade knappt av att ta hand om henne. :(
 
I brist på båda medicinerna ringde jag storgråtandes till världens bästa vän S som åkte ner och handlade Treo till mig. (han som inte får nämnas jobbade fortfarande)  Tack och lov kom han hem, jag fick treon och sen somnade jag. Nu sitter jag fryssen här i soffan, alldeles tung i kroppen och huvudet men utan skallvärk.
 
Nu blir det skärpning med maten för fru Lina. Regelbundna mattider är a och o. Tänk att man måste påminna sig själv om det i 29 års åldern... Man lär sig av sina misstag!
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har fått en del migrän attacker pga stress
Och det är en dag med ett helvete.
När jag beskrev det för min läkare som jag träffade i samband med min yrsel viftade han bort min oro och sa ta en Alvedon om du får migrän igen!!
Alvedon hjälper ju knappt mot vanlig huvudvärk!!
Jag blev mest orolig då migrän brukar väll komma tidigare i livet inte när man är 32 år.
I början av min graviditet fick jag ett riktigt otäckt migrän anfall.
Jag hade säkert kontaktat läkaren om jag inte visste att min kompis beskrev sina migrän anfall just så.
Jag blev yr fick jätte ont på ena sidan av huvudet och försökte jag läsa flöt texten ihop kunde inte få ihop vad som stod.
Jag försökte säga till Matilda gå till köket och släng bananskalet.
Men fick bara fram gå till köket och så började jag säga meningen igen gå till köket.
Det var som att hjärna slog av och på jätte obehagligt sen låg jag 1 dygn i vidrig migrän.
Nu när jag är gravid har jag också upplevt att äter jag inte och dricker regelbundet får jag en hemsk huvudvärk som jag somnar med och känner under hela natten och vaknar med och sen försvinner den någon gång på förmiddagen efter och jag har ätit en regel frukost och kaffe.
Hoppas du slipper känna av migrän något mer!
Ta hand om dig

Svar: Men fy!!!!!!Precis så där hade jag oxå då och det var nog värken från helvetet. Jag har aldrig varit med om liknande. Hoppas att du slipper det fler gånger!
Stor kram på dig och liten i magen, hoppas ni mår bra!
dromfrun.blogg.se

2012-11-19 @ 22:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0