Så kan det gå!

Publicerat: 2012-10-29 Kl: 06:39:56 | I kategori: Barnen

Det visade sig att Melker hade borrelia + att han fått infektion i själva bettet. Nu är det nytt penicillin som han ska äta i 10 dagar. Tack och lov så smakar det tydligen hyfsat iallafall, vi har kämpat som bara den med att få i honom Kåvepeninet. Ibland har det tagit 45 min och mutor. (dessutom skulle han ta det 3 gånger/dag). Den här medicinen behöver han bara ta 1 gång om dagen.
 
Tänk att de äckliga små djuren inte är döda än trots minusgrader. Man ska passa sig för de små krypen! Jag hade borrelia när jag var i tonåren och har aldrig varit så sjuk i hela mitt liv. Mamma fick bära mig till toaletten och jag hade såna smärtor i kroppen. Elias hade en klasskompis som blev ansiktsförlamad av det så vi är oerhört glada att det "bara" blev armen som gjorde ont och lite feber..
 
 
Kommentarer
Postat av: Hanna Of Sweden

usch usch usch! =( gissar på att ni är extra utsatta eftersom att ni har hund...? men i år vet jag säkert 10st som fått borrelia, medans jag aldrig hört nån som fått det förut! helt galet.
synd att det ska va så dyrt att vaccinera sig, men vi ska göra det ändå. läskigt juh!

jag har gjort en GIF-bild. finns flera sidor att göra det på eller ladda ner nått program. ^^

kram på dig!

2012-10-29 @ 07:31:45
URL: http://hannaofsweden.se
Postat av: Anna

Men vad skönt att ni fått svar på vad det var och förhoppningsvis så blir han ju bra fort nu. Det låter ju som ett dunder pc då han bara tar en gång om dagen. Kram

2012-10-29 @ 07:36:20
URL: http://trissmamman.blogg.se
Postat av: Frida

Stackars Melker. Usch fästingar är äckliga djur och borrelia är inte att leka med. Hoppas nya medicinen hjälper!

2012-10-29 @ 19:43:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0