Sista besöket hos barnmorskan

Publicerat: 2012-09-17 Kl: 11:44:00 | I kategori: Gravid

Nu känns det verkligen som att det börjar närma sig på riktigt. Idag hade jag sista besöket hos barnmorskan och det är klart att det känns lite vemodigt. Det är mysigt att gå dit och lyssna på hjärtljud och bli ompysslad.

 

Det som är ännu mer spännande är att vi inte vet vad det är som ligger i magen ;) Jo vi vet att det är en bebis men pojke eller flicka? Det råder helt klart delade åsikter om den saken. Merparten tror på en flicka måste jag ändå säga. Men precis som jag fått höra "det där är en solklar pojkmage" så har jag även fått höra att det precis ser ut som en flickmage.

 

Det är oerhört spännande att gissa och läsa om skrock ang. kön. När jag kollar på killarnas hjärtljud så skiljer det sig faktiskt lite den här gången. Dom är lägre! Lågt hjärtljud (under 140) "ska" betyda pojke, det har inte riktigt stämt för oss. Så här har mina legat tidigare:

 

Elias: 150, 156, 132, 140, 132, 136, 140, 134, 148

Elliot: 150, 150, 148, 144, 144, 150, 150, 145, 162

Melker: 150, 150, 145, 140, 138, 160, 132

Kottas: 148, 144, 138, 137, 147

 

Ringtestet har visat samma svar varenda gång jag kollat den här graviditeten. Ringen cirkulerar. (För er som aldrig stött på begreppet så tar man ett hårstrå från modern och trär på en vigsel/förlovningsring och håller den över magen eller hennes handled. Pendlar den = pojke. Snurrar i cirklar = flicka)

 

Min inre känsla säger en sak och det jag tror är det andra könet. Jag önskar självklart att det är en liten tös som boar i magen men har man tre killar så känns den sannorligheten ganska liten. Magen är rund som en boll iallafall!

Kommentarer
Postat av: Elin Å

Åhh så spännande att det snart är dags för er :) Ja det där med skrock och inte m.m är så himla svårt. Mina två graviditeter stämde inte alls med varandra. Varken hjärtljud, magmått, vikt, blodtryck osv..... Och jag fick två tjejer ;) Hoppas det går bra när det väl är dags för er att bli 4 barns föräldrar :) KRAM

2012-09-19 @ 22:25:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0