Shitlist

Publicerat: 2012-09-25 Kl: 18:10:00 | I kategori: Gravid

Just nu är jag inte så himla lätt att leva med. Jag själv skulle vilja påstå att jag är lite gravidhormonig men ser jag på mig själv utifrån skulle jag vilja kalla mig: "en gapande häxa med noll tålamod och nada hämningar som hittar microskopiska fel att gnälla på och som aldrig känner sig nöjd".

Dessutom gråter jag ena stunden, är skitarg den andra och skrattar 3 sekunder senare. Ostabil!

Jag kommer inte ihåg att jag varit så här tidigare (och OM jag varit det ber jag världen och omgivningen om ursäkt!) Jag har ju lovat mig själv att inte gnälla men jag är så less!!! Jag som älskar att göra listor tänkte därför passa på att göra en Shitlist.

Dagens shitlist:

1. Jag kan inte äta. Jag känner ingen hunger och mår konstant illa. Det är redan fullt i min ack så arma lilla(?) mage. Man kan nästan tro att jag ätit upp bebisen. Det känns så iallafall.

2. Kan kan inte ta på mig strumpor/byxor/trosor utan att det låter som att jag sitter och skiter/krystar med akut förstoppning.

3. Humöret! (se ovan)

4. Magen är i vägen. Jag slår i den i ratten, i dörrkarmen, i stolen, i ryggen på den som sitter bredvid mig jag går förbi på fiket.. jag kan inte sitta normalt, ligga normalt, nä fan inte göra något normalt. Att sitta på toa och känna att magen lägger sig på toalettringen är inte roligt.

5. FogFUCKINGlossningar från helvete!

6. Rastlösheten!!!!! underhåll mig någon, SNÄLLA!

7. Halsbränna. Att konstant känna som att spy-ungdomarna från magtrakten tjuvåker matstrupehissen är inte ok!

8. Panikkissattacker som sen visar sig vara 4 droppar som knappt ens vill komma ut av sig själv.

Jag är så glad att jag gjort mitt efter det här! Holy shit vad jag aldrig mer kommer säga att jag älskar att vara gravid. Aldrig aldrig aldrig!!!!!!!!!
Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha... Förlåt att jag skrattar, men du förklarar slutskedet på graviditeten såå bra! ^^ Det är nu, när jag läser detta, som jag minns. Det som man så snabbt glömmer när bebisen är ute. ;-)

Massa kramar!

2012-09-25 @ 22:10:01
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0