Mitt lilla klistermärke.

Publicerat: 2013-03-14 Kl: 14:19:33 | I kategori: Barnen

Idag har jag varit och väg och mätt prinsessan lillefis. Hon hade bara ökat 200g på en månad. Det kan bero på att jag helt lagt om till lchf. Jag ammar ju i stort sett jämt så det tas mer energi än jag kan producera = minskad mjölkproduktion. Jag måste börja lägga till lite långsamma kolhydrater + vitaminer och se hur det fungerar. Hon börjar ju bli så stor vår lilla bebis!
 
Jag blev kvar på BVC i en timme idag och pratade sömn. Det har tyvärr blivit så att Floran förknippar mig med tutte-mat-mys. Nätterna är helvetiska och hon vaknar mellan 10-20 gånger/natt då bröstet åkt ur hennes mun. Det enda vi kan göra är att vänja henne av med det, hon får inte somna/sova vid bröstet!. Han som inte får nämnas kommer få ta nätterna, jag ska/får inte ens få vistas i sovrummet. Distriktan sa att det kan ta upp till en vecka innan vanan infinner sig. Hon kommer vara skogstokig och skrika och jag ska sova på soffan med öronproppar. En bebis på 5½ månad ska tydligen inte äta på nätterna.
 
Jag tycker det känns som barnmisshandel att låta henne skrika sig till sömns, det kommer bli oerhört tufft.
 
Någon som har andra tips? Hon tar ju varken napp eller flaska. Jag vet inte hur många hundralappar jag lagt på olika sorters nappar. PUST!
Kommentarer
Postat av: Sofia

Den distriktan borde anmälas med en lex Maria.
Barn äter på natten så länge de behöver. Allt från de är någon månad gammal tills de är över ett år!! Att låta ett barn skrika av hunger i 1,5-2 timmar är psykisk misshandel och borde inte få rekommenderas av utbildad personal. Det gör ont i mitt hjärta över att det ens finns människor som tänker så.
Byt BVC omgående!

2013-03-18 @ 14:23:34
Postat av: Lina

Tyvärr tror jag att de flesta BVC säger samma sak... :(

Just nu tar vi en dag i taget. Det är ju inte heller normalt att ett barn ska sitta fast vid bröstet hela tiden..

2013-03-19 @ 12:47:10
URL: http://dromfrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0