Psykbrytet är nära

Publicerat: 2013-03-22 Kl: 12:36:01 | I kategori: Thudor

Igår 15:45 fick vi hämta hem Thudor. Jag fick träffa sjukgymnasten som förklarade hur vi måste göra med honom. Det är strikta regler som gäller!
 
Max 6-7 promenader x 5 min/dag
Benet måste kylas 4 gånger om dagen x 10-15 min
Han får absolut inte gå i trappor eller hoppa
Vi får bara gå i snigelfart när vi är ute
Där han vistas inne måste det finnas matta och han får inte gå på is.
Begränsad yta att vistas på (han bor just nu i en hage beståendes av 5 kompostgaller)
Medicin morgon och kväll - ha stenkoll på hur hans mage mår
Kolla såret dagligent
Tratt i 10 dagar
Inte träffa andra hundar på minst 4 veckor
 
osv.
 
Det är en tuff tid som följer!
Natten har gått så där. Han är ju van att sova med oss och nu fick han ligga i bilburen bredvid min säng och sova. Det är svårt att förstå vilka ljud som kan komma ur en missnöjd hund som dessutom har ont och måste ha tratt. Han har låtit som en plågat monster!
 
Hela dagen idag visar han sitt missnöje genom att skrika.
 
Jag tycker så synd om honom men det är ju för hans bästa vi gör det här. Nu håller vi tummarna att läkningen går galant!
 
Kommentarer
Postat av: Hanna Of Sweden

usch!! stackars thudor... :( får ont i magen när jag läser!
hoppas han snart blir bra!

kram kram

2013-03-25 @ 22:24:43
URL: http://hannaofsweden.se/
Postat av: Lina

Hur går de för herren?? Kram

2013-04-04 @ 09:07:50
URL: http://varanlycka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0