Biljävel

Publicerat: 2012-12-03 Kl: 09:03:09 | I kategori: Vardag

Jag skulle vilja ha en flådig bil med grymt ljudsystem, taklucka, snygga fäljar och tonade rutor - ja ni vet en sån bil som folk önskar att de själva skulle äga. Jag skulle glida runt som en prinsessa med nervevad ruta och dunka Basshunter och ev. lite Christer Sjögren nu i juletid. Jag skulle jämt åka runt i den - vi skulle vara som ett sammansvetsat nykärt kärlekspar på smekmånad, jag och min pärla.
 
Dagsläget ser inte riktigt ut så.
 
Jag åker omkring i en Opel minibuss aka. Tattartrucken. Högtalarna i fram fungerar inte, inte min sätesvärmare heller. I morse kunde jag inte ens öppna bakdörrarna då dom var totalt fastfrusna. Skitlätt att klämma in 3 ungar i bak varav en sitter i en stor bilsbarnsstol med insats som självklart står i baksätet. Det måste sätt rätt roligt ut när jag stod på huk i framsätet med arslet utpetandes genom dörren när jag försökte få ur bilstolen. Mitt på ICA parkeringen dessutom. Schnyggt!
 
Den var billig iallafall. Jag har inget lån på den. Men jag är inte kär i den.
Inte ett jävlaste dugg!
Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte jag i vår heller. Free aircondition du vet ;)

2012-12-03 @ 09:08:49
Postat av: Weronica

Vi har en strålande liten sak som skulle kunna uppfylla 90% av din önskan. En liten svart polo GTI. Snygg som faen, BRA ljud, fungerande stjärtvärme fram och taklucka.
Vi har 3 barn, i bilstolar, bak så du kommer få plats med barnen men inte gubben , men vad gör det i en glidarbil ;)
Näe skämt å sido, jag önskar bara jag hade en bil - ja eller körkort kommer väl först antar jag :)

2012-12-03 @ 14:06:03
URL: http://nattmamma.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0