Det sociala livet

Publicerat: 2012-12-02 Kl: 12:17:18 | I kategori: Vardag

Jag gillar utvecklingen med teknologi men börjar det inte gå för långt? (nu talar jag om mig själv och säger inte att andra har det lika dant.) Att umgås är inte samma sak sen Iphonen och Ipaden flyttade in. På ett sätt byter man ut sin partner mot en liten teknisk fyrkant. Jättebra på ett sätt då den aldrig säger emot...
 
Men.
 
Vi kan sitta i soffan en lördagkväll när barnen somnat med en varsin telefon i handen och spela Quiskampen mot varandra.
 
Vad gjorde man innan Iphonen fanns? Jag minns det inte längre.
Umgicks man?
Pratade man mer?
Var man verkligen social öga mot öga?
 
Myset har bytts ut mot en telefonjävel.
Snart kommer det väl komma iphoneskal med inbygd penis. Då är det är bara att säga åt den andre parten ringa så fungerar den utmärkt som vibrator.
 
Patentverket nästa?
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0