Vad händer i kroppen?

Publicerat: 2012-12-06 Kl: 13:58:00 | I kategori: Tankar

Det var länge sen sist men idag mår jag verkligen inte bra. Någonting ligger och gnager inombords och jag känner mig ledsen, ful, svag, äcklig och värdelös. Ibland kommer dessa dagar, jag vet att det går över men det är så svårt att acceptera. Det är svårt att förklara känslan som bor inom mig men den är så stark.
 
Jag försöker stå emot, vissa minuter går det - andra inte. Nedstämdheten tar över och ingenting är som jag vill. Jag vet att jag är känslig. Jag intalar mig själv att jag duger, jag är bra precis som jag är. Jag upprepar orden gång på gång i huvudet som en slags inre sjäslig visa.
 
Det är idag 6 månader sen mormor dog. Det är även Finlands självständighetsdag. Hade jag haft en finsk flagga hade jag hissat den idag för hennes skull. Jag vet att hon hade tyckt om det. Just idag är jag extra mycket påmind om att hon inte längre finns med oss. Tårarna rullar ner för kinden och jag önskar så att jag skulle kunna få krama om henne och känna hennes doft. Varför togs hon ifrån oss så tidigt? VARFÖR? Livet är inte rättvist!
 
Fortfarande kan jag komma på mig själv att tänka att jag ska ringa och berätta saker för henne. Det kan tom. gå så långt att jag tar fram hennes nummer i mobilen för att ringa innan det slår mig att hon är död. Död som i borta och aldrig mera ses.
 
Mitt hjärta slår så hårt att jag hör det. Känslan gör att jag vill kräkas!
Ibland är det svårt.
 
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Emma

<3

2012-12-06 @ 14:48:10
Postat av: Sofia

Kram! <3

2012-12-07 @ 08:05:17
Postat av: Frida

Kram till dig Lina

2012-12-07 @ 13:17:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0