Vi har haft tjuvar på gården!

Publicerat: 2012-12-07 Kl: 08:54:00 | I kategori: Vardag

Att man som vuxen människa kan gå in på en gård och stjäla pulkor, bobbar, barnskidor, miniskidor och en barnsnowboard är för mig oförklarligt. Det är långt utanför mitt förstånd. Att behöva förklara för mina tre pojkar - 6, 8 och 11 år att alla deras utesaker blivit stulna krossade mitt hjärta. Jag har nu på morgonen fått sitta och torkat deras tårar. Allt detta pga några vuxnas begär om att tjäna pengar?
 
Hade ni inte råd med egna pulkor till era barn?
 
Det är fotspår överallt på vår uppfart och fingeravtryck på bilen. De har försökt bryta bort bilstereon men inte ens lyckats få bort fronten. Visst - det är bara ett matriellt ting men för oss med 4 barn, 1 lön och 1 låg föräldrapenning är det inte bara att köpa nytt. Skiddagen på skolan är om några veckor, ska inte mina barn får vara med för att några fucking retards stulit deras saker?
 
Jag hoppas ni brinner i helvetet era pisshuvuden!
Långsamt och länge.
 
Grannarna har oxå spår på sina gårdar, de har letat efter saker runt husen, gått in i bilar på jakt efter något att ta. Ena grannen blev av med massor av saker ur garaget men deras skidor lämnades kvar.
 
Men de har gjort det med stil. Det är många vackra spår efter manliga spetsiga fin skor.
 
 
Kommentarer
Postat av: Anna

Jag blir så innihelvetes förbannad. Jag har fått inpräntat i mig sen jag var liten att respektera andra människor och det betyder även andra människors saker. Och jag är väl antagligen jävligt naiv och blåögd som hoppas att fler är uppfostrade så.
Men från att vara blåögd så börjar jag mer närma mig svartögd och misstänksam. Det är så lågt att stjäla andras saker och speciellt barns saker. Vad lär de sig av det, våra barn? Jo att världen är ond. Jag vill att mina barn och andras ska växa upp i tron att människor är snälla. Den bittra sanningen kan dom upptäcka när dom blir stora.
Hoppas det ordnar sig för er och grabbarna. Kram

2012-12-07 @ 09:06:31
URL: http://trissmamman.blogg.se
Postat av: Johanna

Sånt här gör mig vansinnig!! HUr kan man som vuxen göra så här, mot en barnfamil? Sjukt beteende! Man ska respektera andras saker. & som du säger är det materiella saker, visst, men det är fortfarande ett INTRÅNG på ERAN Gård, på "eran" zon vilket är kränkande & vetskapen om det gör en förbannad!
Vi blev själva av med saker i somras, b la en trampbil som mina barn älskade. & vad ska man svara när min son, snart 6 år, frågar: Mamma, vem gör såhär? Varför tar de mina saker? Ja... jag hade velat svara honom både det ena & det andra men valde mina ord väl. Jag hoppas innerligt att det ordnar sig för era barn, & att någon kan se till att sparka av denna tjuv smalbenet!

2012-12-07 @ 09:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0