Att känna glädje

Publicerat: 2012-11-14 Kl: 10:56:55 | I kategori: Depression

Idag känner jag mig extra tacksam över allting men mest av allt känner jag sån tacksamhet över att kunna känna glädje igen. Ren rinnande glädje! Jag tänker tillbaka ganska ofta på hur dåligt jag verkligen mådde, det är inte klokt. Man kan inte hjälpa att man blir sjuk men söka hjälp kan vem som helt göra när livet känns tungt. Det gäller bara att våga ta det steget! Det gäller att söka hjälp INNAN bägaren rinner över och inte efter. Jag hade mått dåligt i många år innan jag verkligen vågade ta tag i det.
 
Jag trodde aldrig att jag skulle sitta här ett år senare och känna så här. Fortfarande har jag många dåliga dagar där jag grubblar, tvivlar och känner mig störd men jag tror det är en del av tillfrisknandet. Det hjälper mig än mer att uppskatta alla bra dagar i livet jag har!
 
Som ni vet efter tidigare inlägg så kämpar jag på med min självkänsla oxå. Det är nog den värsta men bästa biten. Hur ska man kunna acceptera att det är den här kroppen och det här ansiktet jag har. Varenda dag får jag be hjärnspökena att dra åt helvete! Jag DUGER som jag är!
 
 
 
 
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0