Trippelchokladdröm

Publicerat: 2012-11-23 Kl: 15:35:00 | I kategori: Mums

Botten (lager 1):
# 100g smör
# 100g after eight plattor (jag tar 12 st)
# 2st ägg
# 2dl socker
# 2,5dl vetemjöl
# 2,5msk kakao
# 1,5tsk bakpulver
 
Garnering (lager 2):
# 200g phiadelphiaost
# 100g mjölkchoklad
# 2 tsk vanillinsocker
 
Garning (lager 3):
# 150g after eight (jag täcker lägger bara ut plattor över kakan. Ca 16 st)
 
1. Sätt ugnen på 175C
2. Smörj och bröa en form, ca 21 cm i diameter.
3. Smält smöret och blanda ner after eightplattorna så dom smälter.
4. Vispa ägg och socker poröst, tillsätt sedan smör/chokladblandningen.
5. Blanda i mjöl, kakao och bakpulver.
6. Grädda i mitten av ugnen i 15 min.
7. Smält chokladen över vattenbad och blanda ihop med phiadelphian och vanillinsockret.
8. Ta ut kakan och bred försiktigt ut chokladblandningen på kakan, ta lite i taget. In i ugnen i 5 min till.
9. Ta ut kakan och lägg ut after eightplattorna, in med kakan igen i ca 4 min.
10. Ta ut kakan och bred ut plattorna så det är mintchoklad över hela. 
KLAR! (förvaras och serveras sedan kyld)
 
Tips!
Kakan är som godast efter ett par dagar!
Serveras gärna med gräddglass eller hallon!
 
Varning! Den är äckligt beroendeframkallande för chokladälskare!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0