Uppsala nya tidning (UNT) - önskan om ett kön.

Publicerat: 2013-02-27 Kl: 20:25:00 | I kategori: Vardag

Jag sitter här och är lite småpirrig inför morgondagen. I förra veckan fick jag nämligen ett spännande samtal från Uppsala nya tidning. De undrade om jag ville vara med i ett repotage som handlar om familjer med fler barn av samma kön som önskar sig (i vårat fall) en dotter.
 
Ni som föjt min gamla blogg vet hur jag på ett sätt brinner för "ämnet". Det är en sån otroligt tabubelagd känsla som många har men inte vågar prata om. Självklart vill man i allra första hand att barnet ska vara friskt och ha 10 fingrar och tår men.. 
 
Jag tycker det säger sig självt att när man har tre pojkar sedan tidigare så vore en dotter en högvinst. I vårat fall var lyckan enorm då Flora föddes, det finns inte ord som kan beskriva. Jag har känt sån tomhet och sorg över att inte kunna föra över mina kvinnliga sidor till någon, få fläta hår, köpa fina klänningar osv. Jag tror inte jag behöver skriva att jag älskar mina söner mer än allt men jag gör det ändå, det finns alltid någon som kan störa sig.
 
Därför valde jag självklart att ställa upp! 
 
Men som sagt, det är lite pirrigt. Jag tackade ja i tron om en telefonintervju men i morgon kommer ett stycke reporter och en fotograf. Jösses.
 
När repotaget kommer med i UNT vet jag inte, fortsättning följer..
 
Kommentarer
Postat av: Lina

Du är så bra Lina! Pratar om sånt ingen annan vågar prata om! Tummen upp!

2013-02-27 @ 22:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0