Hej då L!

Publicerat: 2013-03-21 Kl: 11:37:00 | I kategori: Sockerknarkaren

Något som jag helt missat att skriva om är min nya livsstil.
Jag har faktiskt lagt om min kost och äter low carb. Jag har valt bort vetemjöl, potatis, pasta ris och framförallt socker! Det har resulterat i mer än 5 kg viktminskning och många cm som har försvunnit (började i januari). Innan jag blev gravid vägde jag 65 kg, nu väger jag 58,5 kg. Jag har gått ner 18,9 kg sen förlossningen den 3/10 -12.
 
Jag har tidigare varit tvungen att köpa stl. L/42 i kläder då valken som hänger över snittet ställt till en del. Det har gjort att en del byxor varit stora över benen men hellre det än att fläsket ska hänga över brallan. 2010 vägde jag som mest 72,3 kg.
 
Nu har jag inte det problemet längre!!!
 
Just i detta nu sitter jag med ett par jeans i stl. S. De är något tighta men heey, dom var gratis! (tack mamma ;D) Jag kan nu helt klart säga att jag gått ner minst i storlek i kläder. Magen mår kanonbra, jag känner mig inte uppblåst eller är gasig.
 
Jag har dock valt att inte förbjuda mig från att äta något. Vill jag äta godis en lördag så gör jag det men jag får sota för det. När jag förjuder mig från något så blir det tvärtom effekten.
 
Jag känner mig skitsnygg och mår bra. Nu behöver jag "bara" komma igång med träningen för att forma kroppen, den är sladdrig. Dessutom har jag ingen rumpa kvar alls, den är platt och osynlig. Men det är ett helt nytt kapitel. Först måste jag vänja tuttigeln med att vara utan mig i mer än 10 minuter.
 
Jag är skitstolt över mig själv och framförallt har jag vunnit kampen mot sockret!
Kommentarer
Postat av: Theodora Larsson

Grymt jobbat! <3
Många kramar!

2013-03-21 @ 12:27:23
URL: http://theodora.nu/
Postat av: Anna Stenman

Wow så duktig du har varit. Har precis börjat med lchf, det har inte varit några problem att låta bli bröd, ris, pasta mm. Godis slutade jag äta för över 1 år sedan, så det har inte varit några problem.

Vårkramen Anna

2013-03-23 @ 17:28:02
URL: http://annastenman.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0