När du får oväntat besök..

Publicerat: 2013-05-20 Kl: 10:01:25 | I kategori: Vardag

Idag ska jag få oväntat besök enligt tele2.
 
"Hej! Datumet för inkoppling av din telefon kvarstår, och blir den 20/5 med teknikerbesök. Med vänlig hälsning Tele2"
 
Teknikerbesök?
 
Här uppstår det nu lite problem uppe i mitt hjärnkontor.
 
Först och främst - När kommer människan i fråga? Måste jag hålla mig hemma eller kan jag åka iväg? Jag känner mig rätt tvingad till att röja undan så det inte ligger saker överallt. Var ska hon/han/hen hålla till? Inne/ute/uppe/i källaren/på vinden?. Vågar jag ställa mig i duschen eller kommer någon stackare stå utanför och knacka i 15 min innan jag hör det?
 
Hm.
 
Det ligger en lång historia bakom. Vi hade hemtelefon, bytte till tele via mobilnätet som skulle vara såååå mycket bättre OCH billigare, ingenting fungerade, de skickade en ny basenhet, den fungerade inte heller, jag krävde att de skulle koppla in den vanliga telefonen igen. Detta har resulterat i att hemtelefonen har fungerat knackigt sen i december och vi har varit helt utan hemtelefon i 1 månad. Great.
 
Bajstele2.
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0