Shopping och mammaledighet

Publicerat: 2013-05-20 Kl: 20:41:08 | I kategori: Tankar

Jag som är en instagram och bloggtorsk kan inte sluta undra över hur alla dessa mammalediga kvinnor och tjejer har råd att shoppa som de gör. Bild efter bild på fantastiskt vackra (och dyra!) märkeskläder både till barnen och till sig själva läggs upp varenda vecka. Det ena plagget dyrare och vackrare än det andra.
 
Missförstå mig inte nu, jag dissar inte dessa utan snarare förundras och avundas!
 
Jag har knappt råd att shoppa någonting och vi är inte låginkomsttagare. Jag är tacksam att vi har mat på bordet och vi snålar som bara den för att kunna vara hemma så länge som möjligt med Flora. Jag önskar verkligen att det dimper ner en miljon från himlen så jag också kan åka till stan och spendera pengar.
 
Jag har precis köpt en ny (begagnad) skötväska till Flora men för att kunna köpa den har jag sålt iväg prylar vi inte använder.
 
Jag tror att folk med mycket pengar är lyckligare.
Det hade jag varit i alla fall..
 
 
 
 
 
Kommentarer
Postat av: Om 4barnsli♥et

Nja, inte lyckligare kanske... men allt hade säkert varit lite enklare alla fall:)

2013-05-20 @ 22:00:40
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Lisa axell

Jag förstår precis hur du menar. Reagerar också på dom här inläggen. Förstår inte hur man kan få ihop det? Det är ju såklart att man skulle kunna lägga pengar på en massa dyra kläder och knappt någonting annat, men kläderna slits så fort och det finns så många andra roliga saker man kan göra tillsammans med sina barn för dom där pengarna. Som jag tror att dom i slutändan uppskattar mest. Men det är ju ens egna val, och jag förstår faktiskt de som väljer att lägga pengarna på fina kläder. Det är ju jättekul och lyxigt! :)

Svar: Ja det är skitkul att shoppa, det kommer man inte ifrån! :) Och visst är det ett val vi alla har vad vi lägger våra pengar på. Vi har ett stort hus som kostar, husvagn, motorcyklar, 2 bilar osv.
dromfrun.blogg.se

2013-05-20 @ 22:05:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0